Tuesday 29 January 2008

29 hb 1

minggu depan da nk exam final da..ronbun x strt tulih lg..huhu..pesal la aku ni malas sgt..tgh duk ngadap kadai jouhousuugaku td,dapat link pasal jgn meniru time exam kat youtube la plak..padahal jidouseigyo ngn sistemkougaku tu aku duk meniru je..terikut ngn bdk2 jpun..da diorang pun ckp subjek tu bukan jugyou..bantai skali aku ni..adeii..terasa jgak la ngn video youtube td..haha..kan da kena..sapa menipu bukan dari kalangan kami mitaina bunshou ga dete kita..pepun,try da best la exam ni..lepas exam nk kena hagemu kat ronbun plak..isogashii naa ore..ok la,ada masa sibuk ada masa yoyuu..ni da kena masa sibuk ni,kena rajin2 la buat keja..ckp nk jadi muslim yg soleh..apa kes kalau malas2..huhu..astaghfirullahal'aziim..

a ah,masuk minggu ni,ada sorg mmbr nihonjin aku,matsuoka nama dia..masuk je kelas pg isnin tu,dia ckp aku ada kuar dalam mimpi dia..dia nampak aku makan daging babi dalam mimpi..dia tny aku dalam mimpi dia,"omae,daijoubu ka."..ada ke aku jawab,"ore wa isuramu mou yameru.."tte mitaina kotae..na'uzubillah..seb baik dalam mimpi dia je..minta jauh la..walaupun aku boleh nafikan buat masa sekarang,belum tentu masa hadapan aku masih dalam keadaan beriman..tp,mmg aku x nak la masuk dalam golongan tidak beriman ni..ya Allah,janganlah Engkau golongkan aku dalam golongan munafiqin,fasiqin,musyrikin,kafirin..na'uzubillah..matikan aku dengan kalimah iman,Lailahaillallah,Muhammadurrasulullah..

tp,tu la..penah jgak aku mimpi mmbr aku yg sorg ni natsu thun lepas..lepas solat hajat skit lepas waktu zuhur..pelik jgak la..samada mimpi baik ke mainan syaitan,wallahu'alam..ckp pasal mimpi ni,ingt plak yg aku ada mimpi jumpa ex-awek aku lagi..jumpa dia tgh sedih,phtu aku ckp jgn sedih sgt..padahal,jisssai no koto aku yg sedih sebelum ni..ntah la pesal rasa nk menangis je malam tu..btul la bak kata,la takhof wala tahzan(jgn sedih jgn takut.)..innallahamana..tp,tu la..kekadang manusia perlu menangis untuk hilangkan kekusutan dan bg menyedarkan diri yang serba lemah dan banyak kekurangan..untuk apa air mata dicipta kalau bukan untuk menangis..jiwang la plak..huhu..

dekat2 nk exam ni jgak la aku angkat psp 2nd hand selai yg bleh masuk game pirate..adeii..da angkat psp,dapat plak email dari biro kebajikan untuk derma Palestin..sebut plak simpan duit utk PS bleh,xkan untuk derma xleh kot..huhu..aku terkena lagi..peringatan yang baik untuk diri secara tidak langsung..semua ni ketentuan Allah sebenarnya..method Allah nk tarbiyah hambaNya.kadang kita x sedar yang semua kejadian yang berlaku baik ataupu buruk ke atas kita,sebenarnya punya hikmah tersembunyi..hebat Allah..tiada yang sia-sia dalam ciptaanNya..subhanallah..

pepun,sambil tngu download game psp ni,bleh la sambung stdy..ni la kalau duk ngadap pc sambil stdy.msti nk bukak sesuatu kat internet ni..kekkyoku,x jadi stdy..adei..berhantu la plak pc aku ni..da tenat pc aku..nak run game pun sangkut2..biasa la,makhuk ada jangka hayat dia..selain Allah adalah makhluk yang x berkuasa apa2 pun..wallahu'alam..

No comments:

CINTA ILAHI - PUJANGGA

  Kata pujangga, cinta letaknya di hati. Meskipun tersembunyi, namun getarannya tampak sekali. Ia mampu mempengaruhi pikiran sekaligus men...