Thursday 24 January 2008

24 hb 1

masuk hari ni da 3 hari aku x menulis..x kisah pun sebenarnya..tp,tu lah..rasa nk tulis,kadang xde idea nk tulis apa..mcm mana pun,saikin makin sejuk je angin makhluk Allah ni..tiup je terasa bagai nk beku telinga idung semua..baru sejuk skit Allah antar melalui makhluk anginNya..Allahu akbar..lama x cerita tentang kebesaran Allah..huhu..perkara iman ni kena cakap selalu baru bgus untuk rohani..duk ckp dunia yang byk sia-sia je ssh la..kalau ckp pasal stdy ok lg..huhu..astaghfirullahal'azim..

ada senpai aku upload youtube pasal 10 thun sebelum merdeka ari tu..aku layan jgak la..phtu ari ni baru terpikir nk letak kat blog sendiri..huhu..ok jgak la cerita dia..x mcm cerita dalam buku teks sejarah..dalam buku teks tulis umno la hero segala2..padahal xde sanggup pun nk tentang penjajah..jadi orang kanan penjajah ada la..huhu..harapnya naiyou video tu bleh bg org ramai nampak skit la kot apa erti perjuangan menentang penjajah..huhu..

sambil duk sembang ngn mmbr aku semalam,dia terbaca isi utusan malaysia yang actor utk cite batman terbaru ni utk karakter joker mati sbb telan lbih dos ubat apa ntah..huhu..terbunuh la plak dalam kehidupan sebenar sebelum terbunuh dalam cite batman tu..sian..tp,tu la..lagi sian sbb terbunuh tanpa kalimah iman..salah aku jgak x sampaikan..astaghfirullahal'azim..

sekarang ni aku ada join usrah ngn mus,bdk mesia yg keja kat tokyo..dapat jgak info skit2 pasal syahadatul haq..cite pasal tanggungjawab sebagai org muslim yg mengaku dengan kalimah syahadah tu..bkn dengan solat,puasa,zakat n haji je bleh lepas tanggungjawab tu..lafaz kalimah ni secara otomatiknya meletakkan kita selaku penyamai kalimah Allah di muka bumi..walaupun x mampu menyampaikan dengan perantaraan lidah n tulisan,amatlah penting kita sampaikan dengan perlakuan kita sendiri..dari sikap n perangai kita,org muslim ni lah yang akan menyampaikan apa itu islam kepada yang non-muslim..btul la apa yg aku dapat melalui kuar jemaah tabligh sebelum ni..cuma tu la,x ter amal dek aku je..huhu..astaghfirullahal'azim..

byk benda berlaku sebenarnya dalam 3 hari ni rupanya..yg dalam detik saat pun byk benda boleh berubah,inikan pula masa 3 hari..subhanallah..moga aku pun berubah la ke arah yang baik dan soleh..amiin..

esok ada houkoku utk kenkyu aku la plak..so,mlm ni kena setelkan la seboleh2nya jikken aku tu..arapnya bleh siap la nnti..tngu mmbr aku masak nasi dlu ni..lapar..huhu..solat isyak then makan skit..terus gerak ke bilik kenkyu je..plan mmg mantap la..tp,tu la..huhu..sambil menunggu tu duk layan lagu2 nasyid dari imeem..



bole la layan sambil2 duk bersahaja..aku ni kalau da jumpa lagu best,mula la cari lirik kat internet then nyanyi mcm karaoke..hehe..best apa..kadang2 tu kalau tension2,layan je..huhu..saikin ni jgak la aku tension je manjang tiap kli balik dari kelas masuk bilik sendiri..aku sendiri pun x paham pesal tension sgt..setan btul..astaghfirullahal'azim..ada sebabnya ni kot..arapnya jumpa la sebabnya nnti..da jumpa nnti aku tulis lagi dalam ni..hehe..mana bdk2 ni nk solat isyak ni..huhu..

No comments:

CINTA ILAHI - PUJANGGA

  Kata pujangga, cinta letaknya di hati. Meskipun tersembunyi, namun getarannya tampak sekali. Ia mampu mempengaruhi pikiran sekaligus men...