Saturday 9 June 2007

suisen gifu..

ari ni ada 2 org mmbr aku datang gifu utk mensetsu gifu dai nye suisen..dengar2 cite dari renshuu mensestu diorg,mcm kibishii jgak je mensetsu gifu dai pny..yabai naa..cuak jgak aku yg akan juken sana nnti..uish..blasah je nnti..dapat,dapat la..x dapat,nk buat mcm mana..blik mesia je la jawabnya..xpe,mana mana bumi Tuhan ada lah rezki yg telah ditetapkan..tp,yg penting,kita kena buat usaha atas rezki tu la kan..xleh duk lepak duk tunggu kat umah..ssh jgak mcm tu..sedang Nabi Muhammad SAW sendiri pun mengajar umatnya berusaha..bak kata mmbr aku sorg tu,Islam anti malas..so,xleh la kita duk je kat umah mengharap bantuan..Allah pun x akan tolong seseorg selagi dia x nak tolong diri dia sendiri..agi idup agi ngelaban..
esok bermula lagi cuti ujung minggu aku..mlm td x tido lagi lps blik dari makan kat fukusuke..kohai blnja sbb besday dia sblum ni x blnja lg..mmbr aku plak yg datang dari jauh utk mensetsu pun blnja ebitama don td..tanpa segan nye aku pau..huh..bkn selalu kan..mcm mana pun,pg td,hari jumaat kali ni diisi dengan hujan pada jam hampir 9 pg..aku plak skip klas bi pg td..ngntuk pny pasal..huhu..pkoi 10 lbih br gi utk second period nye jugyo..fail selai utk paper mid sem kali ni..kena bg nasihat ngn sensei spy berusaha lbih skit..hehe..sankyu,sensei..
da abih jugyo sume,balik bilik lepak sambil tngu utk solat asar skali ngn sume..da solat,gerak gi gifu dai sat,jmpa mmbr..ptg td,time kat jusco,ujan turun lagi..lebat jgak la..da slow skit,br gerak gi amik kakomon kat umah bdk dai n solat maghrib sana terus..ujan terus jgak lai sampai skrg..slow2..kejap lebat..sume ni rahmat dari Tuhan..andai ditukarkan jadi banjir besar,bertukar la jadi ujian dariNya sebagai peringatan kepada meraka yg berfikir..
esok,need to strt balik my juken benkyou..ganbarimasu..how to start it again?hahh..muzukashii na..nantoka shimasu yo..jikan no muda wo shinai you ni,ganbatte mimasu..

No comments:

CINTA ILAHI - PUJANGGA

  Kata pujangga, cinta letaknya di hati. Meskipun tersembunyi, namun getarannya tampak sekali. Ia mampu mempengaruhi pikiran sekaligus men...