Sunday 24 June 2007

24 hb 6

hari ini aku mulai dengan berjogging keliling kosen..pergh,sejuk n best je udara di pagi hari ni..da jogging,lepak je kat bilik..ingt nk stdy,x jadi..ngntuk pny pasal,aku tido dalam pkul 7 lbih..sedar2,da pun pkul 12..adei..melepas waktu pg utk stdy..xpe,blasah je apa yg ptut buat hari ni..sprti yg aku plan,ingt nk siapkan kadai jidouseigyo ari ni..esok ada saishi kalau aku siapkan kadai tu ari ni..buat pny buat,x jadi..x phm langsung..adei..tension sungguh..lapar la plak time buat keja..cari makanan kat dapur,da byk stok da abis la plak..huhu..br tau perasaan lapar org kebulur..kebulur kat sini ok lai,ada jgak org lain bleh tolong..pau roti mmbr aku 2 lai..ya Allah,nikmatnya makan time lapar n kebulur ni..alhamdulillah..thanks sham..sasuga esham la selalu beli stok roti..hehe..tgh lapar td,ingt nk kuar gi malera beli makanan skit,ujan la plak..ujan turun berterusan sampai la ke malam..skrg ni pun duk ujan lagi skit2..tsuyu(musim ujan) mo ne..

misi minggu ni,kena abiskan stdy denkikairo..minggu depan layan denjiki plak..adei la..ok ke aku ni duk juken satu dai je..kalau x dapat amik muroran plak..duk sembg ngn kohai dai smlm,dia ckp,baik x yah amik dai jauh2 mcm kat hokkaido..ssh nnti..tp,tu ah..aku rasa tu je la choice yg ada lps gifu dai..ingt nk jugak juken fukui dai..senpai fukui ckp smlm,setakat ni x penah ada lagi la org yg fail juken denden kat situ..rasa nak amik pun ada..tp,tu ah..amik gifu je la kot..lps juken gifu nnti bleh buat keja utk jikken 5 nensei plak..kena buat wqbsite da..risau jgak tkut x jalan keja kat kosen ni duk asyik juken je..da la kenkyushitsu aku ada 3 org je masuk aku..blasah je la..arapnya lulus la juken gifu ni..ya Allah,luluskan aku juken gifu dai nnti ya Allah..

minggu lepas kol umah..anak sepupu aku yg kecik meninggal 2 minggu lepas..mati lemas,katanya ayah aku..Allah sayangkan dia..nakal mcm mana pun budak,kalau diorang meninggal,tetap masuk syurga..tunggu mak ayah dia di pintu syurga nnti..bersih lagi diorang ni..blum baligh lg..ajal sampai time kecik..ii ne..pepun,aku yg masih idup ni kena teruskan idup ngn lbih gigih..kena rajin2 la,dont be lazy2 a..hehe..
da pun pkul 830 mlm..kejap je masa berlalu..ujan pun da makin slow bunyinya..aku pun,kena soro2 la kerjakan kadai jidouseigyo ni..byk sgt la plak kadai yg ikeda sensei ni bg..adei..buat je la 70% dari sume..x sempat siap je rasa..da la x phm..mcm mana la nk siapkan kalau x phm..tny je la sensei esok sebelum antar..stdy skit sblum tido nnti kot2 ada saishi esok utk subjek dia..oss...ganbari yo!!!

No comments:

CINTA ILAHI - PUJANGGA

  Kata pujangga, cinta letaknya di hati. Meskipun tersembunyi, namun getarannya tampak sekali. Ia mampu mempengaruhi pikiran sekaligus men...