Saturday 15 March 2008

15 hb 3

bismillahirrohmaanirrohiim..

alhamdulillah pru kali ni Allah memberi sedikit kemenangan kepada pihak BA..semoga dengan peluang yang dikurniakan ini BA akan menunjukkan komitmen yang baik dan cemerlang bagi mendapatkan lebih lagi kepercayaan daripada rakyat sekalian..

syukur juga kerana negeriku masih di bawah pemerintahan PAS..bak kata sorang makcik tua yang berbangsa cina kepada Tok Guru Nik Aziz,"mung jange mati lagi la.."..sekaligus menunjukkan pemerintahan yang dijalankan di kelantan selama ini disukai dan diredhai oleh kaum cina juga..moga lebih diberkati untuk masa seterusnya juga..

pru pru jgak..nk kena pindah plak skrg ni..mula je cuti haru ni,alhamdulillah dipilihNya utk keluar dengan jemaah tabligh sat..3 hari je korban..banyak juga dipelajari sepanjang keluar dengan jemaah 4 bulan Indonesia dari Medan..mcm mana pun,x dapat aku bersetuju dengan sikap sesetengah mereka yang menolak politik dalam perjuangan dakwah..nk tegur masih mentah lagi aku ini..huhu..

mcm mana pun,salah satu benda yang aku respek dalam jemaah tabligh ni x lain x bukan ialah usaha yang sungguh2 utk jumpa orang Islam seramai mungkin walau di mana jemaah pergi..melalui ziarah2 dan ingat memperingati ni la Allah berkati ikatan ukhuwah sesama Islam..bukan senang nk jumpa dan ziarah dengan bersangka baik sesama muslim ni..kadang dalam jemaah sendiri ada yang bersangka buruk..minta dijauhkan dari fitnah dunia..amiin..

da abih kuar gi jalan fukui umah jiji sat..afiq(kohai aku) blnja tiket 18 kippu nye pasal,jalan je..hehe..mekasih afiq..bdk kosen mmg kaya la..caya lah!!

pikir2 balik,ramai jugak yang da nk balik rupanya tahun ni..utk gifu dai la..gie,sapar,ida,din n family..seb baik aku pindah gi hokkaido plak..tp tu la..rasa rugi pun ada sebab x berpeluang utk imarahkan masjid gifu utk thun berikutnya..xde rezki kat gifu la kan..xpe,xpe..takaza di hokkaido masih banyak perlu dilaksanakan..moga Allah beri kekuatan nnti..amiin..

No comments:

CINTA ILAHI - PUJANGGA

  Kata pujangga, cinta letaknya di hati. Meskipun tersembunyi, namun getarannya tampak sekali. Ia mampu mempengaruhi pikiran sekaligus men...