Thursday 13 September 2007

13 hb 9

alhamdulillah..masuk hari ni bermulalah 1 ramadhan utk thun ini..syukur sbb masih dipertemukan Allah dengan bulan yg mulia ini..moga ramadhan kali ini akan diisi dengan amalan yg bermanfaat dan lebih baik dari ramadhan sebelumnya..

bulan puasa kali ni dimulai dengan exam final utk sem 5..hehe..bermula dengan 3 paper,then 3 paper lagi untuk hari kedua..masuk hari ketiga da ringan sikit..insyaAllah ok je kot nnti..nak kena improve la result kali ini dari sebelumnya..

1st sahur ni makan je apa yg ada baki lauk semalam..kari mamat sri lanka tu buat dengan sedikit nasi yang semalam nye..penuh perut je rasa makan sahur ni..minum air pun banyak..tengah kyuukei sat ni,tulis blog je terus..lama tak menulis..

masuk je bulan puasa,mesti teringat lagu man bai yg duet dengan kumpulan nasyid dulu tu..sayu je bunyi lagu dia..hehe..pepun,kena isi dengan tadarus Al-quran bebanyak la..kalau boleh lumba2 dengan member lagi seronok rasanya..susah nak cari suasana macam tu sekarang ni..x penah lagi la alami suasana mcm tu seumur hidup aku..

insyaAllah tahun depan bulan ramadhan akan jatuh pada cuti summer kat sini..x sabar je rasa nak berpuasa di kampung halaman..kalau ada peluang beraya di kampung lagi la seronoknya..hehe..biasa la orang melayu ni..susah sikit nak berpisah dengan kampung halaman masa belajar2 ni..bila da kawin pun macam tu jugak kot..pepun,xleh biarkan mak ayah bersepi di kampung la..sorg ibu boleh jaga 10 orang anak..tp,10 orang anak belum tentu boleh jaga seorang ibu..walaupun benda tu adalah satu tuntutan dalam agama Islam..biasa la,memang benda baik ni susah untuk diamalkan sebenarnya tanpa taufiq n hidayah dari Allah Yang Maha Kuasa..

ok lah,rasa macam nak sambung study la plak..tapi,tu ah..perut pun penuh lagi ni..tengok member seronok je tido kat katil sebelah..tido jugak kang naya..study x abis lagi untuk paper esok ni..ada peluang tulis blog lagi..hehe..

No comments:

CINTA ILAHI - PUJANGGA

  Kata pujangga, cinta letaknya di hati. Meskipun tersembunyi, namun getarannya tampak sekali. Ia mampu mempengaruhi pikiran sekaligus men...