Wednesday 24 June 2009

Jom

A : Jom main futsal...
B : Jom!

A : Sushi jom
B : Jom!

A : Gusto jom!
B : Jom!

A : Bowling jom
B : Jom!

A : Jom solat jemaah isyak
B : Gi dlu nnti follow..

A : Jom solat jumaat
B : Mazhab shafie kena cukup 40 dlu br boleh..

A : Jom solat zuhur jemaah(sms berkali2)
B : tolong jangan mesej lagi boleh x?

*Hadis yang diriwayatkan oleh Ibnu Majah : Sabda Rasulullah Sallallahu ‘alaihi Wassalam, yang bermaksud:“Sesungguhnya perkara yang paling aku takut berlaku kepada umatku ialah menyekutukan Allah. Aku tidak mengatakan yang mereka menyembah matahari, bulan atau berhala, tetapi mereka membuat ‘amalan-’amalan bukan untuk Allah tetapi untuk keinginan nafsu yang tersembunyi”. (Diriwayatkan oleh Ibnu Majah)

Allah azza wa jalla- berfirman: “Dan tetaplah memberi peringatan karena sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang yang beriman.” (Adz Dzariyāt: 55).

2 comments:

nbo_3 said...

Sedih sangat bila orang tak mau ikut bila kita ajak. Tapi sekurang-kurangnya kita ada jawapan in case di tanya di Akhirat kelak.

P-yAh said...

tu la keja dakwah nye..nabi saw dakwah jumpa manusia siangnya..malamnye baginda saw banyak menangis mengadap Allah swt dalam solat..lemah lagi diri ni dalam dakwah..huhu..

CINTA ILAHI - PUJANGGA

  Kata pujangga, cinta letaknya di hati. Meskipun tersembunyi, namun getarannya tampak sekali. Ia mampu mempengaruhi pikiran sekaligus men...